راهکارهای مبتنی بر شیرپوینت

سیستم مدیریت امور حقوقی و مالی پروژه

P. FMS

سیستم مدیریت امور حقوقی و مالی پروژه (FMS)

تأمین نیازهای مالی و امور مرتبط با آن یکی از اولین و مهم‌ترین الزاماتی است که در دنیای رقابتی امروز، کسب ‌وکارهای مختلف با آن مواجه هستند. به ‌نوعی می‌توان گفت، تمامی فعالیت‌های سازمانی به نحوی وابسته به امور مالی است. در صورتی که سازمان از نظر امور مالی با مشکلی مواجه شود، کل حیات سازمان به خطر می‌افتد.

با مرور تغییر و تحولات مدیریت مالی در طی صدسال اخیر، گزارشات نشان داده که این حوزه از مدیریت در سال‌های ابتدایی قرن بیستم، به‌عنوان یک رشته علمی مستقل ظهور پیدا کرده است. این در حالی است که تا پیش از آن زمان و طی دهه‌های 1890 و 1900 میلادی، مدیریت مالی جزئی از اقتصاد کاربردی به شمار می‌رفت. با پیدایش صنایع جدید و اقدامات صنایع قدیم در راه دستیابی به تغییرات ناشی از فناوری‌های نوین و سازگاری با آن‌ها، مبحث مدیریت مالی نیز با نوآوری‌های متعددی روبرو شده است.

یک سیستم مالی چیست ؟

وقتی صحبت از سیستم می کنیم یعنی مجموعه ای از عوامل که دور هم جمع شده اند و هدف واحدی دارند. طبیعتا وقتی صحبت از سیستم امور مالی می شود یعنی سیستمی که دور هم جمع شده است تا بر روی پول ، اعتبارات ، دارایی ها ، بدهی ها ، طلبکاری ها ، سرمایه گذاری های شما در ابتدا نظارت کند. آنها را ایجاد و در موردشان مطالعه و تحقیق کند و امور مربوط به بانکداری را نیز انجام بدهد ، بد نیست بدانید که خود بانک و بانکداری نیز زیرمجموعه ای امور مالی تلقی می شوند.

اگر بخواهیم تعریفی علمی و آکادمیک از مدیریت مالی بیان نماییم، می‌توان گفت: مدیریت مالی به معنای برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و کنترل فعالیت‌های مالی، مانند تأمین بودجه و استفاده از وجوه شرکت است.

مدیریت مالی را می‌توان کاربرد اصول و مفاهیم اقتصادی برای تصمیم‌گیری و حل مسئله دانست. به بیان ساده می‌توان گفت، مدیریت مالی همان اقتصاد کاربردی است که می‌بایست با به‌کارگیری مبانی و مفاهیم اقتصاد خرد و کلان و دیگر مباحث مرتبط با اقتصاد، در مدیریت امور مالی کسب‌وکار انجام گیرد.

مزایای سیستم مدیریت مالی

۱. اطمینان از عرضه منظم و مناسب منابع مالی مرتبط.

۲. اطمینان از تحصیل سود کافی برای سهامداران، که به ظرفیت درآمد، قیمت سهام در بازار و انتظارات سهامداران بستگی دارد.

۳. اطمینان از استفاده بهینه از منابع مالی (پس از تأمین و تخصیص بودجه، باید نظارت کافی بر چگونگی هزینه آن و بهره‌وری بودجه تخصیصی داشته باشیم.).

۴. اطمینان از ایمنی در سرمایه‌گذاری با توجه به نرخ بازگشت مناسب سرمایه.

۵. برنامه‌ریزی یک ساختار صحیح سرمایه از طریق ارائه یک ترکیب صحیح و منصفانه از سرمایه، با هدف برقراری تعادل نسبی بین مجموعه بدهی‌ها و سرمایه‌های موجود.

شرکت پژواک فناوری پویا  با در نظر گرفتن نيازمندي سازمان ها در راستاي فراگيري مفاهيم تخصصي در حوزه مديريت امور حقوقی و مالی پروژه ها، اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه مديريت امور حقوقی و مالی پروژه نموده است. هر سازمان با پیاده سازی این سامانه می تواند علاوه بر آشنایی ریسک های مثبت و منفی در قراردادها، با دلایل شکست پروژه های EPC و انواع قراردادهای صنعتی آشنا شده و بر نحوه مدیریت اثر بخش تغییرات و ادعا متمرکز بر قرارداد تسلط خواهند یافت.